У сільському господарстві, гірничодобувній відрости і навіть на невеликому будівельному об'єкті обов'язково використовується спецтехніка. Її завдання - різноманітні. Важкі комбайни необхідні для обробки сотень гектарів полів, екскаватори та бульдозери готують будмайданчика, допомагають прокладати комунальні мережі, а навантажувачі просто незамінні на складах і виробництві, де регулярно потрібно переміщати піддони з вантажами. І це лише мала дещиця можливого функціоналу таких машин.

Щоб спецтехніка завжди була «в строю» і могла виконувати необхідну роботу, їй потрібні правильні шини. Однак який буває гума для таких особливих машин? Адже шини для спецтехніки багато в чому відрізняються від покришок, що ставляться на звичайний автотранспорт. Чи так це? Давайте розбиратися.

Види шин для спецтехніки

Будівельна техніка, автокрани, трактори, дорожні асфальтоукладальники, демаркіровщікі  - каталог важкої техніки можна продовжувати дуже довго. Але важливо те, що весь подібний транспорт вимагає особливих спеціалізованих шин. Так як техніка експлуатується в ралічних умовах, з різними навантаженнями і перед нею часом стоять абсолютно протилежні завдання.

Тому виділяють кілька типів покришок спеціального призначення:

- АГРОШИНА (для машин, що працюють на сільськогосподарських роботах).

- Для навантажувачів.

- Для будівельної техніки.

- Шини для кар'єрних машин та ін.

За своєю будовою шини для спецтехніки можуть бути:

- Діагональні (злиття у формі перехресного розташування ниток корду).

- Радіальні (паралельна структура кордових ниток). Такими покришками комплектується найчастіше будівельна техніка.

- Виділяються також пневматичні і суцільнолиті. Різниця між ними істотна. Перші - відмінно показують себе в самих різних умовах, у тому числі, взимку. Однак вони нестійкі до проколів і більш схильні до зносу. Роблять їх з каучуку.

Суцільнолиті шини для спецтехніки, навпаки, при мінусовій температурі краще не експлуатувати. Вони грубі і погано амортизують. При їх виробництві використовують вулкалан - матеріал, який не боїться агресивного зовнішнього середовища (кислот, лугів). Ще у суцільнолитих моделей покришок товстий протектор і масивний захисний шар. Гострі камені і стирчить арматура - їм не перешкода.

Малюнок протектора - ще один критерій, що дозволяє розділити шини для спецтехніки на:

- Провідні

- Рульова

- Універсальні

- Регіональні

- Магістральні та ін.

 

Хто виробляє шини для спецтехніки?

Як правило, ті ж компанії, що спеціалізуються і на випуску легкових покришок. У багатьох популярних брендів є лінійка шин для спеціального транспорту. Серед них:

- Белшина

- Michelin

- Nokian

- Goodyear

- Maxxis

- Bridgestone

- АШК

- Hankook і мн. ін.

Проводять гуму для спецтехніки на самих різних заводах по всьому світу. Деякі моделі навіть на тих же підприємствах, де виготовляють легкові шини.

 

Особливості шин для спецтехніки

Колеса для тракторів, навантажувачів, грейдерів, автокранів і вже тим більше кар'єрних машин здатні витримувати величезні пневмонагрузкі. Вони в десятки разів перевищують ті, що виявляються на легкові покришки.

Тому шини мають багатошаровий корд і посилені (додатковими елементами) боковини. Їх протектор розробляється з урахуванням того, щоб вони мали підвищеною прохідністю (грунтозацепи, канавки і т. П.), Поліпшеними тяговими властивості і стійкість до зовнішніх пошкоджень, а також могли ефективно відводити бруд і вологу.

Особливий і склад гуми у шин для спецтехніки. Кожен виробник включає в суміш різні добавки, щоб зробити свою продукцію більш зносостійкого і функціональної, поліпшити її зчіпні властивості і стійкість.

 

Основні параметри

У будь-який покришки є типорозмір. Шина для спецтехніки - не є винятком. Обчислюються всі параметри в дюймах. Візьмемо, наприклад, популярний типорозмір коліс на вилочні навантажувачі - 28 / 9-15, де:

- Перша цифра (28) - зовнішній діаметр;

- Друга (9) - розмір профілю, а саме його ширина;

- 15 - діаметр.

Присутній на шинах спецпризначення і певна маркування. Наприклад, CR каже про хороший захист від порізів, а HR - про високу термостійкість. Індекси швидкості, допустимого навантаження, міцності, рекомендований тиск і ін. Також можна знайти на бічній частині колеса. Нерідко позначають тут і тип вентиля, і камери, й ободной стрічки.

Варіанти для зими і літа?

Що стосується покришок для спецтехніки, то у них немає сезонності. Для звичайних легкових автомобілів ми вже звикли до подібного поділу - взимку встановлюємо шиповані чи фрикційні колеса, а влітку - стандартні з шосейних протектором. Шини для спецтехніки - універсальні. Підходять для цілорічної експлуатації.

 

Вартість

Спецтехніка - комерційний транспорт. Шини для неї стоять недешево. Пояснюється це наступним:

- Шина для спецтехніки - складна інженерно-технічний виріб.

- У розробку і виробництво коліс для спецтехніки витрачається велика кількість сировини ресурсів.

- Дорога доставка з заводів до місць продажу і збуту зважаючи на габарити.